Skip to main content

The temporary suspension of All-University mails(KUMail) due to the measure of BCP

publication date :
Maintenance period
-

To Faculty and Staff

We carried out the setting change for the server on 19, however , the additional operation was required.

Therefore All- University mails(KUMail)will be suspended again temporary during the following date and time again.


Sorry for the inconvenience and thank you for your cooperation.

            

【Date an time】 March.20(Fri) ,2015 12:00-13:00

 ※The mails which arrived during the operaion will be sent after restored.

-----------------------------------------------------------

教職員各位

全学メール(KUMail)のBCP対策の一環として、サーバの設定変更作業を行うため、下記の時間帯において全学メールがご利用できません。
ご不便をおかけしますが、ご協力方よろしくお願いいたします。

            記

【停止日時】平成27年3月19日(木) 12時~13時

 ※停止時間内に教職員用メール宛に送信されたメールは、サーバ復旧後に遅延して届きます。
 ※この作業に伴い、サーバのIPアドレスが下記の通り変更されます。
   現IPアドレス : 133.3.248.30
   新IPアドレス : 202.223.160.131
  通常の利用において、各ユーザに設定変更をお願いするものではありません。


The maintenance work has been successfully completed. We apologize for any inconvenience this may have caused you.
Range affected 教職員用メール(KUMail)の利用全般
Inquiry
TEL:075-753-7410(16-7410)
E-mail:kumail-qa
Image
icon_atmark
mail2.adm.kyoto-u.ac.jp