1. TOP
  2. Information
  3. Event・Lectures
  4. PandA利用講習会 (3/29 13:00~)

コンテンツ

Event・Lectures

PandA利用講習会

publication date : Feb.19, 2016


情報環境機構が提供する学習支援システム PandA について,実習形式でご紹介します.PandA は,授業資料の提供,学生へのメール連絡,課題の出題・回収・採点・返却,オンラインテストなど,ウェブベースの授業支援機能を提供します.また,教務情報システム KULASIS との連携により,授業に必要なコースサイトが簡単に作成できるとともに履修データ連携もできます(部局によって異なります).

※PandA 基礎編・初級編は参加必須ですが,PandA 中級編は興味・関心に合わせて自由参加です.

Date 2016/03/29 (Tue) 13:00~15:00
Venue http://www.iimc.kyoto-u.ac.jp/pdf/accessmap_ACCMS_south_jp.pdf
Participation fees Free
Eligibility for participation Faculty and staff of Kyoto University, TAs, Teachers who are charge of FD in each department etc.
Application Required
Application Form Reception for application has been closed.
Application Period 2016/02/29 00:00:00 ~ 2016/03/25 17:00:00
Participation How to Apply

Please apply on the following application form.

Capacity 15
Sponsor Educational System Management Group
Inquiry Educational System Management Group, IT Services Division, Information Management and Communication Department, Kyoto University
TEL:075-753-9000(9000)
E-mail:edu-qamedia.kyoto-u.ac.jp
Inquiry Form
Program
1. 学習支援システムによる授業支援の現状 (10分)
・世界トップレベルの大学の状況
・京大の状況
2. PandA 基礎編 (20分)
・ログイン,ログアウト
・マイワークスペース
・コースサイトの作成
・コースサイトへの参加者登録(TAや受講生)
・KULASIS との使い分け
3. PandA 初級編 (30分)
・リソースツールによる授業資料公開
・課題ツールによる課題の出題,回収,採点,返却
・著作権についての注意

4. 中間 Q&A (10分)
※ 以降は省略可能です.ご興味・ご関心に応じてご参加下さい.
5. PandA 中級編 (40分)
・オンラインテストの作成,出題,採点
・講義アンケートの作成
6. Q&A (10分)

Back to Event・Lectures

 

Copyright © Institute for Information Management and Communication, Kyoto University, all rights reserved.