1. ホーム
  2. インフォメーション
  3. セキュリティ情報
  4. 【注意喚起】ゴールデンウィークの長期休暇における情報セキュリティ対策 / Information Security Measure during the golden week

コンテンツ

セキュリティ情報

【注意喚起】ゴールデンウィークの長期休暇における情報セキュリティ対策 / Information Security Measure during the golden week

2021年4月28日(水曜日)掲載


ゴールデンウィークの長期休暇中は,システム管理者が不在になるケースが多くなります.この間にサイバー攻撃等のインシデントが発生した場合,対処が遅れ被害が拡大するおそれがあります.本学構成員の皆様におかれましては,参考情報を一読の上,サーバおよびパソコンの情報セキュリティ対策の実施をしていただくようお願い致します.
The system managers will be absent during the golden week holidays.There might be the vase that the damages will be expanded due to the delay of measure in having incidents such as cyber attack etc during then. Please read the related information and carry out the information security measure of your server and PC.

また,システム管理者不在時においてもインシデントに適宜対応できるよう,体制の再確認をお願いします.なお,被害が発生した場合,コンピュータ不正アクセス対応連絡要領に基づき,速やかに連絡を行ってください.
Also, please reconfirm the system in order to manage the incidents even if there is no system manager. In case the damages occurred, please contact immediately based on "Communication Guidelines regarding Unauthorized Access".

■参考情報/Reference:

IPA
ゴールデンウィークにおける情報セキュリティに関する注意喚起

NISC
大型連休等に伴うセキュリティ上の留意点について(PDF)

京都大学情報環境機構/Institute for Information Management and Communication,Kyoto University
情報セキュリティインシデント対応連絡要領 (学内限定) / Communication Guidelines regarding Information Security Incidents(Limited on-Campus)

お問い合わせ 京都大学 情報部 情報基盤課 セキュリティ対策掛
電話番号:075-753-7490(内線7490)
E-mail:i-s-officeiimc.kyoto-u.ac.jp
お問い合わせフォーム

セキュリティ情報トップへ戻る

 

Copyright © Institute for Information Management and Communication, Kyoto University, all rights reserved.