1. ホーム
  2. インフォメーション
  3. イベント・講習会
  4. オンライン PandA・Zoom 相談会 (英語編)/Online PandA & Zoom Consultation (English Session)

コンテンツ

イベント・講習会

オンライン PandA・Zoom 相談会 (英語編)/Online PandA & Zoom Consultation (English Session)

2020年5月15日(金曜日)掲載


オンライン PandA・Zoom 相談会 (英語編)
Online PandA & Zoom Consultation (English Session)

日本語を母国語としない教員向けの PandA および Zoom に関する相談会を開催します.
We will have online PandA and Zoom consultation using Zoom for faculty whose native language is not Japanese.

【日時 Date】
2020年5月20日水曜日午後6時20分~7時30分(最大)
6:20pm - 7:30pm (at most), Wednseday, May 20th, 2020
※ Zoom を使用します Using Zoom

【講習内容 Contents】
PandA および Zoom に関するご質問を受け付けます.
We will take questions related to PandA and Zoom.

準備として,PandA 101 サイトのビデオとドキュメントを事前にご覧下さい.
For the preparation, please see the video of online PandA training program and documents at PandA 101 site prior to the session.

Video: PandA 101 -> Zoom -> Cloud Recording -> PandA 101 (English Session)
Documents: PandA 101 -> Resource -> "PandA Training Program for
First Time" and "Use Zoom through PandA"

PandA 101 への参加方法は,以下をご覧下さい.
Please see how to join PandA 101 site below.

【講師・アシスタント 】
梶田将司(情報環境機構IT企画室・教授) Shoji Kajita, Professor, IT Planning Office
中村素典(情報環境機構IT企画室・教授) Motonori Nakamura, Professor, IT Planning Office
森村吉貴(情報環境機構IT企画室・准教授) Yoshitaka Morimura, Associate Professor, IT Planning Office

【参加方法 Registration】
1. PandA ゲートウェイページ の右上にある「ログイン/Login」ボタンをクリックします.
2. SPS-ID/ECS-ID でログインします.
3. 画面上部の黒い部分に「PandA 101」ボタンが表示されている場合はそれをクリックします.表示されていない場合は,メニューからメンバシップ→参加可能なサイトを選択し,「PandA 101」の「参加」リンクをクリックします.
4. 「PandA 101」サイトのメニューにある Zoom を選択します.「Join」ボタンをクリックし,インストール済みの Zoom クライアントソフトウェアを起動します.起動しない場合は,指示に従い,Zoom クライアントソフトウエアのインストールを行って下さい.
5. Zoom クライアントソフトウエアを起動後,ミーティング情報メッセージが表示されれば準備完了です.
6. うまく起動しない場合は,情報環境機構ウェブサイトの問い合わせ窓口からご連絡下さい.
7. 当日は,20分前から Zoom 接続可能です.

1. Click on "ログイン/Login" button on the Gateway page of PandA.
2. Login PandA using SPS-ID/ECS-ID.
3. Click on "PandA 101" in the black band on the top of screen. When you cannot see the "PandA 101", select Membership -> Joinable Site in the menu, click "Join" link around "PandA 101".
4. Select Zoom in the menu at "PandA 101" course site. Click on "Join" button and launch the Zoom Client Software you have installed. When you suggest to install the Zoom Client Software,follow the instruction.
5. After launching the Zoom Client Software, you will see the following pop-up screen.
6. If you have any problems, please contact IIMC staff from the IIMC Web Site.
7. You can enter the Zoom meeting room from 6pm.

参加費用 無料
参加資格 本学の教職員本学の教職員
申込みフォーム
参加申込み受付期間
定員 500 名
主催 情報教育支援部門
主催 情報教育支援部門

イベント・講習会トップへ戻る

 

Copyright © Institute for Information Management and Communication, Kyoto University, all rights reserved.