Other Support Services

Information about the whole service
Activity Database on Education and Research
ECO Meeting
Web_enquete
Safety confirmation system

コンテンツ

  1. HOME
  2. Services
  3. Other Support Services
  4. Safety confirmation system

Safety confirmation system

安否確認システムとは / Safety Confirmation System:

安否確認システムは,地震や台風などによる大規模な自然災害や、パンデミック発生等の緊急時に,大学全体として構成員の安否状況を円滑に,かつ迅速に把握することができるように,スマートフォンやパソコン、タブレット端末などを使って、構成員の方が自らの安否の状況を登録するシステムです.ご自身の状況を登録していただくことにより,大学全体として構成員の安否状況を円滑に,かつ迅速に把握することができます.

It is a system to quickly confirm the safety of Kyoto University's students, faculty and staff members when a large earthquake or other disaster occurs. All KU's students, faculty and staff members are required to report their safety status through the system in case of an emergency.

お知らせ / Notice

  • 安否確認の訓練を2017/6/29(木曜)に実施します
    Kyoto University will conduct a university-wide safety confirmation drill on June 29, 2017 (Thursday).

安否登録 / register your safety status

安否は下のボタンから登録してください.
Please register your safety status from lower button.

緊急時に備えて,ログイン後の安否登録画面をブックマークしておいてください.
It is strongly recommended to add a bookmark of the webpage to the safety registration screen beforehand for an emergency.

安否登録の手順および注意点 / For the details of the safety registration procedures

お問い合わせ / Inquiry

総務部総務課リスク管理掛
830riskkanrikakari * mail2.adm.kyoto-u.ac.jp
(*をアットマークにしてください / please replace * with the @ mark.)

 

Copyright © Institute for Information Management and Communication, Kyoto University, all rights reserved.