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Multi-Factor Authentication FAQ
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Ex.) How to use Wi-Fi
Update 15/Dec/2020
By initializing and reconfiguring the settings, you can use TOTP again.
Please check the operation procedure and try to initialize.
- If you are out of the office and cannot check the TOTP, try "Click here if you cannot login"
- If you have multiple browsers set up, export from the Authenticator that shows a valid TOTP and import it into the one with the problem.
- After initialization, TOTP set in multiple browsers will be reset, so please export/import again.
Operation Procedure
- Access to the Authentication Setting Page
- Click "Click here if you have not initialized your one-time password (TOTP) yet."
- Enter your SPS-ID and PW, and click the Login button.
⇒on the next screen, click "初期化" button. - After you see "メールを送信しました。", open the email that was sent to your email address.
If you see "ヘルプデスク宛てに送信しました。", you should check here - Click the URL in the mail body , then enter your SPS-ID and PW
on the screen that appears and click the "Login" button. - After seeing "ワンタイムパスワード認証の設定を初期化しました。", click the house shaped button
on the right top. - Select "ワンタイムパスワード(トークン)"and click the select button.
- Again click "Click here if you have not initialized your one-time password (TOTP) yet."
- Click QR code scan button on the Authenticator and read the QR code.
- Click the OK button on the dialog "*** 追加されました。" ⇒ Click the "登録" button.
- Enter the TOTP displayed in the Authenticator and click the "確認" button.
- When you see the message "ワンタイムパスワード認証の設定が完了しました。", you have done it.
In case you see the message "ヘルプデスク宛てに送信しました".
- After you see the message "ヘルプデスク宛てに送信しました。",
please give us iimc a phone call. ※Do NOT close the screen.
Institute for Information Management and Communication,Kyoto University
General information counter ICT Support Center
TEL:075-753-7840(ex:16-7840)
open 9:00-17:00 - After confirming your identity, he QR code screen automatically shows up,
then you should operate from step9 .
更新日:2020/11/20
ワンタイムパスワード(TOTP)を表示させるアプリが手元にない場合は、事前に設定した通知用メールアドレスでワンタイムパスワード(OTP)を受け取ることが可能です。
通知用メールアドレスを設定されていない場合は、ヘルプデスク=情報環境支援センター宛に送信されるようになっていますので、総合窓口までご連絡ください(電話のみ対応可)。
以下の手順でOTPを受け取ってください
通知用メールアドレス登録済みの方
- 京都大学統合認証システムのログイン画面にアクセスし、SPS-IDとパスワードを入力
- ワンタイムパスワード入力画面にある「ログインできない方はこちらへ」をクリック
- メール送信確認画面にある「Yes」をクリック※遷移後の画面は閉じないでください
- 通知用メールアドレスからワンタイムパスワード(OTP)を確認
- ワンタイムパスワード入力画面で、OTPを入力してログインボタンをクリック
通知用メールアドレス未登録の方
- 京都大学統合認証システムのログイン画面にアクセスしてSPS-IDとパスワードを入力
- ワンタイムパスワード入力画面にある「ログインできない方はこちらへ」をクリック
- メール送信確認画面にある「Yes」をクリック※遷移後の画面は閉じないでください
- 情報環境支援センターに電話して本人確認の上、ワンタイムパスワード(OTP)を確認
- ワンタイムパスワード入力画面で、OTPを入力してログインボタンをクリック
TEL:075-753-7840(内線:16-7840)
時間:9:00-17:00
UpDate:19/Dec/2020
You can register from the multi-factor authentication system settings page.
Operation Steps
- Access the multi-factor authentication system settings page
- the three-line menu icon in the upper right corner of the screen after logging in.
- Clich " Account Setting "
- Delete the e-mail address you see on the page.
Input your own e-mail address you can login without TOTP .Do NOT input Faculty and Staff Mail( KUMail ) (@kyoto-u.ac.jp) ! - Click the " 確認メール送信 " button.
- If you can confirm receipt of the message with the e-mail address you registered above,
click the " 更新 " button. - When you see the message " Setting has been completed." ,
your e-mail address successfully set.