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Multi-Factor Authentication FAQ

Update 15/Dec/2020

By initializing and reconfiguring the settings, you can use TOTP again.
Please check the operation procedure and try to initialize.

  • If you are out of the office and cannot check the TOTP, try "Click here if you cannot login"
  • If you have multiple browsers set up, export from the Authenticator that shows a valid TOTP and import it into the one with the problem.
  • After initialization, TOTP set in multiple browsers will be reset, so please export/import again.

Operation Procedure

  1. Access to the Authentication Setting Page
  2. Click "Click here if you have not initialized your one-time password (TOTP) yet."
    reset_01
  3. Enter your SPS-ID and PW, and click the Login button.
    ⇒on the next screen, click "初期化" button.
    reset_02
  4. After you see "メールを送信しました。", open the email that was sent to your email address.
    If you see "ヘルプデスク宛てに送信しました。", you should check here
    reset_03
  5. Click the URL in the mail body , then enter your SPS-ID and PW
    on the screen that appears and click the "Login" button.
    reset_04
  6. After seeing "ワンタイムパスワード認証の設定を初期化しました。", click the house shaped button
    on the right top.
    reset_05
  7. Select "ワンタイムパスワード(トークン)"and click the select button.
    reset_07
  8. Again click "Click here if you have not initialized your one-time password (TOTP) yet."
    reset_08
  9. Click QR code scan button on the Authenticator and read the QR code.
    reset_09
  10. Click the OK button on the dialog "*** 追加されました。" ⇒ Click the "登録" button.
    reset_10
  11. Enter the TOTP displayed in the Authenticator and click the "確認" button.
    reset_11
  12. When you see the message "ワンタイムパスワード認証の設定が完了しました。", you have done it.
    reset_12

In case you see the message "ヘルプデスク宛てに送信しました".

  1. After you see the message "ヘルプデスク宛てに送信しました。",
    please give us iimc a phone call. ※Do NOT close the screen.
    reset_13

    Institute for Information Management and Communication,Kyoto University

    General information counter ICT Support Center

    TEL:075-753-7840(ex:16-7840)
    open 9:00-17:00
  2. After confirming your identity, he QR code screen automatically shows up,
    then you should operate from step9 .
  3. reset_05
please set your email address for notification after the initialization!

更新日:2020/11/20

ワンタイムパスワード(TOTP)を表示させるアプリが手元にない場合は、事前に設定した通知用メールアドレスでワンタイムパスワード(OTP)を受け取ることが可能です。
通知用メールアドレスを設定されていない場合は、ヘルプデスク=情報環境支援センター宛に送信されるようになっていますので、総合窓口までご連絡ください(電話のみ対応可)。

以下の手順でOTPを受け取ってください

auth_iimc_01

通知用メールアドレス登録済みの方

  1. 京都大学統合認証システムのログイン画面にアクセスし、SPS-IDとパスワードを入力
  2. ワンタイムパスワード入力画面にある「ログインできない方はこちらへ」をクリック
  3. メール送信確認画面にある「Yes」をクリック※遷移後の画面は閉じないでください
  4. 通知用メールアドレスからワンタイムパスワード(OTP)を確認
  5. ワンタイムパスワード入力画面で、OTPを入力してログインボタンをクリック

通知用メールアドレス未登録の方

  1. 京都大学統合認証システムのログイン画面にアクセスしてSPS-IDとパスワードを入力
  2. ワンタイムパスワード入力画面にある「ログインできない方はこちらへ」をクリック
  3. メール送信確認画面にある「Yes」をクリック※遷移後の画面は閉じないでください
  4. 情報環境支援センターに電話して本人確認の上、ワンタイムパスワード(OTP)を確認
  5. ワンタイムパスワード入力画面で、OTPを入力してログインボタンをクリック
[総合窓口]情報環境支援センター
TEL:075-753-7840(内線:16-7840)
時間:9:00-17:00

UpDate:19/Dec/2020

You can register from the multi-factor authentication system settings page.

Operation Steps

  1. Access the multi-factor authentication system settings page
  2. the three-line menu icon in the upper right corner of the screen after logging in.
    auth_iimc_01
  3. Clich " Account Setting "
  4. Delete the e-mail address you see on the page.
    Input your own e-mail address you can login without TOTP .
    auth_iimc_01
    Do NOT input Faculty and Staff Mail( KUMail ) (@kyoto-u.ac.jp) !
  5. Click the " 確認メール送信 " button.
  6. If you can confirm receipt of the message with the e-mail address you registered above,
    click the " 更新 " button.
  7. When you see the message " Setting has been completed." ,
    your e-mail address successfully set.
 

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